CZĘŚĆ BADANYCH
Część badanych (35%) utożsamia społeczeństwo informacyjne ściśle z mediami przetwarzania i transmisji informacji, a najczęściej powtarzające się określenia tego społeczeństwa to: społeczeństwo posługujące się głównie komputerem (Internetem) oraz innymi środkami masowego przekazu, społeczeństwo, którego członkowie ściśle współpracują z komputerem (są od niego wręcz uzależnieni),społeczeństwo wykorzystujące multimedia do informowania o współczesnych problemach, społeczeństwo posiadające możliwość komunikowania się poprzez Internet. Zaledwie 5% ankietowanych widzi ściśle ekonomiczny charakter tworzącego się społeczeństwa informacyjnego. Podają oni dwie definicje tego społeczeństwa: społeczeństwo, w którym dominujące ekonomicznie są technologie teleinformatyczne, a dostęp do informacji jest wolny i nietykalny przez monopol państwowy, społeczeństwo grupujące ludzi zajmujących się informowaniem – sprzedawaniem wiadomości na określony temat.