KOMPETENCJE RODZICÓW
Problematyka kompetencji rodziców w procesach wychowania i edukacji dzieci w aspekcie przygotowywania ich do życia w społeczeństwie informacyjnym nabiera znaczenia wraz z tworzeniem się tego społeczeństwa. Przeprowadzone badania wykazują, że większość rodziców nie ucieka od odpowiedzialności za to przygotowanie. Wielu z nich potrafi w pewnym zakresie udzielić swym dzieciom pomocy w pracy z komputerem czy Internetem, zdaje sobie jednocześnie sprawę z zagrożeń jakie może nieść z sobą podłączenie do Internetu i szuka sposobów ochrony dzieci przed tymi zagrożeniami. Rodzice widzą także pewne zagrożenia pojawiające się wraz z transformacją społeczeństwa w kierunku społeczeństwa informacyjnego, zwłaszcza dla sfery życia psychicznego pokoleń tworzących to społeczeństwo. Poszerzanie swych kompetencji pedagogicznych i dydaktycznych pozwoli rodzicom nie tylko efektywniej chronić swe dzieci przed tymi zagrożeniami, ale znacznie ułatwi przełamywanie, występującej między nimi i stale poszerzającej się, bariery pokoleniowej.