NAUCZANIE
Nauczanie – uczenie się treści matematycznych wymaga stosowania aktywnych metod czynnościowych, co pozwala rozwinąć u uczących się konieczny poziom myślenia operacyjnego. Okazało się, że skutecznie może pomóc w tym komputer, wprowadzając dziecko najpierw w świat wirtualnej fabuły matematycznej, najbardziej zbliżonej do rzeczywistych społecznych doświadczeń dziecka, która następnie umożliwia transfer i generowanie zdarzeń na świat liczb, znaków i formuł matematycznych. Uczący się może ćwiczyć te sprawności długo i bezpiecznie, aż staną się jego osobistymi kompetencjami. Wszystko wskazuje na to, że pojawiające się trudności w edukacji matematycznej u dzieci 7-10 letnich wiążą się z nie zagospodarowanym dotychczas kanałem – przełożenia poznania matematycznego, jako aktu społecznego – na poznanie logiczno-liczbowe, jako aktu opartego na reprezentacji liczb i znaków. Tym kanałem, który ułatwia to przejście okazał się komputer.