PODSTAWOWY ARGUMENT
W związku z tym według mnie podstawowy argument przemawiający za wprowadzaniem narzędzi TI do działali edukacyjnych, terapeutycznych związany jest z pozytywnym oddziaływaniem na psychikę uczniów. Pracy na komputerze towarzyszy bardzo wysoka motywacja do podejmowania różnego rodzaju działań (zmierzających do zdobycia nowej wiedzy i umiejętności czy też mających charakter ćwiczeniowy a nawet kontrolny). Dzięki tej motywacji możliwa jest mobilizacja sfery intelektualnej jak i ruchowej dziecka. Uczniowie często nie mają świadomości nauki, wysiłku, pracy. Atrakcyjna forma sprawia, że mąjąwrażenie, że uczestmcząw ciekawej i absorbującej zabawie. Uczniowie mają poczucie samodzielnego kierowania własną nauką dzięki możliwości: wykonywania ćwiczeń we własnym tempie, wielokrotnego powtarzania tego samego zadania,stopniowania trudności dostosowanego do indywidualnych potrzeb użytkownika.